موارد و اقلام ممنوعه در جام جهانی قطر 2022
نوشته شده توسط : admin

اطلاع از موارد و اقلام و ممنوعیت ها در جام جهانی قطر 2022 اهمیت بسیاری دارد. زیرا اگر هر کدام از قوانین را زیر پا بگذارید ممکن است باعث ایجاد مشکل برای گردشگران شود.

بازی های جام جهانی فوتبال، مهم‌ترین رقابت فوتبال جهانی است. کشور قطر با وسعت کم خود توانسته است امکانات زیادی را فراهم کند و میزبان جام جهانی شود.

کشور قطر نیز مانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، قوانین خود را با دقت زیادی اجرا می کند و عدم رعایت آن منجر به برخورد شدیدی با فرد مورد نظر می شود. این کشور برای اینکه بتواند جام جهانی را به خوبی برگزار کند، قوانین خود را بیان کرده است.

اگر می خواهید برای جام جهانی، به این کشور بروید، توصیه می کنیم این موارد ممنوعه را بخوانید. در ادامه اصلی ترین موارد ممنوعه در سفر به قطر را بررسی کرده ایم.

نماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطرنماد روز شمار جام جهانی نصب شده در قطر

موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022 کدامند؟

کشور قطر یک کشور اسلامی است و قوانین آن، طبق دستورات اسلام است. این موارد برای مسافرانی که از کشورهای غیر مسلمان به قطر می‌روند، تعجب آور است.

درست است که کشور ما نیز یک کشور اسلامی است. اما قوانین مربوط به اسلام در کشور ما به اندازه قطر سختگیرانه اجرا نمی‌شود. بنابراین ممکن است در صورت هنجار شکنی و یا تخطی از قوانین در این کشور، به دردسر بزرگی دچار شوید. به همین دلیل، در ادامه موارد مهمی که باید در سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی رعایت کنید را آماده کرده‌ایم. شما می توانید با تور جام جهانی قطر به این کشور سفر کنید. جاهای دیدنی زیادی برای بازدید در قطر وجود دارد که عمدتاً مسافران را جذب می کند. اما در سال 2022، جام جهانی فوتبال رکورد تعداد بازدیدکنندگان را به این کشور جذب خواهد کرد.

قوانین پوشش مناسب کشور قطر برای جام جهانی

پوشش مردم محلی قطر، از عبا و دشداشه تشکیل شده است. این کشور محدودیت زیادی برای پوشش گردشگران و بازدید کنندگان جام جهانی برقرار نکرده است. طبق اعلام این کشور، مسافران تا زمانی که به سنت و فرهنگ این کشور احترام بگذارند، می‌توانند آزادانه در آن تردد کنند.

پوشش مناسب برای زنان و مردان توسط مسئولین این کشور به صورت کامل شرح داده شده است. خانم‌ها باید خود را از بخش شانه تا پایین زانو بپوشانند. همچنین پوشش آقایان باید شامل لباس‌های آستین بلند و پوشش پا تا زیر زانو است.

استادیوم لوسیل قطراستادیوم لوسیل قطر

محدودیت ابراز محبت در کشور قطر

در کشور قطر شما این امکان که بخواهید به معشوقه خود ابراز محبت کنید، وجود ندارد. هیچ استثنایی برای سن، جنسیت، رابطه شما با شخص دیگر یا موارد دیگر وجود ندارد و در صورت گزارش، پلیس شما را دستگیر می‌کند.

در واقع این بخشی از فرهنگ مردم قطر است. بنابراین به یاد داشته باشید که هرگز در محیط‌های عمومی، ابراز علاقه نکنید!

علاوه بر این، هرگونه روابط خارج از پیوند زناشویی مثل رابطه جنسی و یا حتی لمس دست جنس مخالف، جرم محسوب می‌شود. به همین دلیل ممکن است در هنگام اقامت در یک هتل، از شما گواهی ازدواج بخواهند. این نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در کشور قطر رعایت کنید.

همچنین این کشور اعلام کرده که ورود همجنسگرایان به این کشور، اکیدا ممنوع است.

قوانین عکاسی در جام جهانی قطر 2022

قوانین مربوط به عکاسی یکی از مواردی است که در کشور قطر، بسیار سختگیرانه اجرا می‌شود. در صورتی که بخواهید در این کشور عکاسی کنید، باید ابتدا از فردی که قصد عکاسی از او را دارید، اجازه بگیرید. در غیر این صورت، امکان دارد که این کار شما به پلیس محلی گزارش شده و به دردسر بیفتید.

اگر خبرنگار هستید و برای پوشش اخبار و تصاویر جام جهانی، قصد عکاسی در این کشور را دارید، باید با خبرگزاری کشور قطر تماس بگیرید و از آنها، یک مجوز مطبوعاتی دریافت کنید. بعد از این کار، باید دوربین و تجهیزاتتان را با استفاده از گمرک، وارد قطر کنید. پس از گرفتن مجوز، می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را ثبت کنید! اما همچنان باید محتاط باشید.

وسایل ممنوع و غیرقانونی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

هر کشوری برخی از لوازم و اقلام را غیرقانونی می‌داند. کشور قطر در این مورد بسیار سختگیر است و در فرودگاه، وسایل و چمدان افراد به دقت چک می‌شوند. در صورتی که یکی از موارد زیر را به همراه داشته باشید، مجرم شناخته شده و تحویل پلیس داده می‌شوید:

  • کتاب‌های مذهبی غیر اسلامی مثل تورات، انجیل و…
  • مواد مخدر
  • محصولات غذایی تولید شده از گوشت خوک و حیوانات حرام گوشت
  • مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های مستی آور
  • فیلم، تصویر یا لوازم مربوط به پورنوگرافی

نحوه رفتار و ارتباط با افراد در کشور قطر برای جام جهانی

در فرهنگ مردم قطر، دراز کردن پاها در صورتی که کف پا یا کفش نمایان شود، نوعی بی احترامی است. بنابراین بهتر است هنگام تردد در محیط‌ها و مکان‌های عمومی، این موضوع را به یاد داشته باشید.

همچنین صحبت و گفتگو با جنس مخالف (در صورتی که هیچ ارتباط یا نسبتی با فرد نداشته باشید) در این کشور عملی ناپسندیده است. بنابراین به این مورد هم دقت بسیاری داشته باشید.

همچنین ابراز احساسات یا اظهار نظر به صورت مبتذل، و یا با ژست و زبان نامناسب در مکان‌های عمومی، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. در صورتی که شخصی این کار شما را به پلیس گزارش دهد، ممکن است دچار مشکل بزرگی شوید و حتی برای مدتی دستگیر شوید.

شهر دوحه پایتخت کشور قطرشهر دوحه پایتخت کشور قطر

قوانین غذا خوردن در کشور قطر

در کشور قطر، غذاهای خوب و متنوعی وجود دارد. در صورتی که با شکم خود مهربان هستید، می‌توانید به یک رستوران در این کشور مراجعه کنید و غذای لذیذی را سفارش دهید. اما نکته‌ای وجود دارد که باید آن را رعایت کنید!

بسیاری از غذاها در این کشور با استفاده از دست خورده می‌شوند. اگر دقت کرده باشید، همه قطری‌ها غذای خود را با دست راست می‌خورند. در صورتی که شخصی با دست چپ شروع به غذا خوردن کند، آنها به او اخم می‌کنند و ممکن است برخورد زننده‌ای با او داشته باشند.

این به این خاطر است که در قطر، افراد رعایت بهداشت شخصی خود را با استفاده از دست چپ انجام می‌دهند. به همین دلیل باید در هنگام غذا خوردن، حواستان به این موضوع که با کدام دست غذا می‌خورید، باشد.

دعوت به شام توسط مردم محلی قطر

مردم قطر، مردم خونگرمی هستند و ممکن است شما را که یک شخص غریبه هستید، به صرف شام در خانه‌شان دعوت کنند. نکته‌ای که در اینباره وجود دارد، این است که رد دعوت شام در کشور قطر، نوعی بی ‌احترامی محسوب می‌شود.

شاید در ایران ما دعوت شام خانواده، دوستان و یا حتی خویشاوندان را رد کنیم؛ اما این کار در کشور قطر، بی احترامی به میزبان تلقی می‌شود. بنابراین سعی کنید که دعوت شام از طرف قطری‌ها را رد نکنید.

کلام نهایی

شاید از خواندن بعضی از این موارد ممنوعه تعجب کرده باشید. بهتر است بدانید مردم کشور قطر نسبت به فرهنگ خود بسیار حساس هستند. پس بهتر است سعی کنید قوانین گفته شده را رعایت کنید.

در این مقاله موارد ممنوع قطر برای جام جهانی 2022 بیان کردیم تا بدون دردسر بتوانید از جام جهانی لذت ببرید. طبق گفته دولت قطر، پیروی نکردن از این موارد، احتمال دارد حداکثر 7 سال زندان را در پی داشته باشد. پس رعایت کردن آن ها اهمیت زیادی دارد.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

شما می توانید برای اطلاع از تور قطر ویژه جام جهانی به وبسایت alefbatour.com مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر به شماره 0214935 پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: